Some time in Sweden!

2012-06-14 20:03:55 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


I brist på ork att blogga om ngt vettigt får jag slänga ihop vad som hände under tiden i Sverige ;)

Börjar med en bra flygresa hem (torsdag), sitter bredvid en trevlig men skallig gubbe från Kristianstad som är väldans pratglad och trevlig :) Kommer av på Hyllie, beställer mat på ChinaBox i väntan på Marielle, men såklart vill inte mitt kort funka (och inga svenska kontanter hade jag heller!) så där får jag sitta tills Marielle kommer och kan lösa ut mig ;) haha Som det kan gå! Blev mys och sedan grillat (och nypotatis!!) hemma med familjen, Mia, Marielle och hennes papi :D (och Kristian blev mitt nattliga sällskap efter hur länge som hellst ensam!)

Fredagen började tidigt med att låsa om Kristan som skulle till jobbet, och sen ett besök hos frissan för min del! Så nu är jag aningen blond (slingat) och har lugg! :D Pengar kostade det ja, men det är väl värt det när man bara klipper sig en gång i halvåret XD hehe (dock är luggen ännu ljusare eftersom den blev omfärgad pga. att slingorna hade kommit superlångt ut, så det blev en markant "utväxt")

Hem en runda, fixa lite och sen göra sig iordning för att gå på Bollerups student :) (Kan meddela att nästan inte en kotte kände igen mig vid första synen^^ haha) Fick sjuts av Sumo (Bollerupare precis som jag!) dit och sen tillbax hem till henne för att lämna bilen innan det bara av hem till älskade Frida för studentfirande! :D Träffade bland annat en tjej från paralellklassen i högstadiet, askul :D Utgång efter massa mat och drickande, barfotapromenad i regnet och en snubbe med hängslen som fick agera hund (?)!

Det är underskattat att dricka Dooley's i badkaret ;) hehe



Lördag, vaknar hos Frida där alla jutom jag sover, så väcker dom en efter en ;) hehe Blir frukost med hennes familj och oss som övernattat! Framåt 2-3 bär iväg till Horze för att kolla på deras Outlet :) Spanar in en hjälm och ett par transportskydd men handlar inget denna dag^^ När horze stänger vid fyra blir jag medbjuden till Jägersro travbana där de ska dela ut ett pris (i loppet de sponsrar) och jag får dela ut reklambalonger till alla bara! :) "Ohhh, titta, titta - ett barn!!" x) (dom va svårhittade!)

Den första lördagen blev det även chillkrök hemma, myspys med fotbad i badkaret och konstiga drinkar ;) Kristian kom även och nannade med mig :) hihi <3

Söndag - Hmm, vad gjorde jag då? :S Va planerat att plugga hela dagen, men så blev det såklart inte! haha Kom på hur många andra saker som helst som skulle göras när jag väl va hemma^^ Steg upp sent, segade, körde Kristian till tåget och mig själv till Horze! Nu blev det att handla både hjälmen och transportskydden ;) Lätt att göra av med massa pengar när man väl har! :D
Lite pluggande blev det dock på kvällen, läste några (lär knappt några..) i världens tråkigaste bok om Socialpsykologi xD
(Den högra hjälmen blev det, velade först men bestämde mig sen såklart^^)


Måndag har jag ingen aning om vad jag gjorde :P haha

Tisdag träffade jag Marielle inne i stan och slingade även om luggen som jag skrev innan :) På kvällen blev det även studentfirande för min "halvsläkting" Ebba :D Träffade även några andra bekanta ansikten där! :) Blev dock ingen utgång denna kvällen^^
(inte min bild på Ebba!)


Onsdag blev väl en hyfsat vettig dag^^ Gick upp någerlunda tidigt, åkte bort till Rönneberg för att vara med på hästloppisen men Johanna. Kom dit vid 10 kanske i tron om att loppisen började 11, men ikke så nicke! Den började inte förrän 13 vilket johanna visste men inte sa till mig, utan lurade dit mig för att hjälpa till att stäpa sadelkammaren xD haha Satan i gatan vad mycket damm det va!! :O Så att man skulle behövt använda skyddsmask där inne ju!!! :O 
Vid 15-tiden hämtades jag av mamsen och vi åkte och handlade (ja, det är kul att handla - då kan man köpa glass för mammas pengar!^^) På kvällen blev det att köra till Kristian i Skurup där det va lite gille :) Nyktert för mig, eftersom jag skulle köra hyffsat tidigt dan efter :/ Gick väl och la mig med Kristian strax efter tolv, sen när jag somnat hade han tydligen smitit ut till sina vänner igen XD haha

Torsdagen är ännu en sån dag när jag inte har ngt minne om vad som hände, dagarna flyter lixom bara förbi?! :O :( Någon som vet vad jag gjorde denna torsdag?? Tacksam för svar! ;)

Fredag hela veckan? nja, denna fredagen va det en speciell fredag iaf :D Kristian tog studenten!! :D:D *stolt* En till större delen trevlig studentfest med trevligt folk :D Körde dock hem sent på kvällen eftersom mina lördagsplaner skulle börja tidigt^^ Fick dock köra Kristians mamma och två systrar till malmö för att underlätta för deras skjuts. Man måste va duktig och snäll när man kan! :)


Näst sista dagen i sverige! Denna dagen var det inplanerat lekdag med kusinbarnet Livia och faster Rose-Marie nere i stallet med hästarna :D Livia skulle titta på ALLA hästarna, och inne vid småponnysarna blev det att sitta på fler än hälften av de som va inne^^ så nu har Livia "ridit" på 5 hästar ;) Blev en liten pormenad inne i stallet på Walle dock, för han blev dagens favorit ;) Liten, gammal och söt är han! ♥
(inte min bild denna heller, eftersom jag är med på den^^)


Söndag och dag för avfärd! :( Men det blev en hel dag hemma ändå eftersom flyget inte skulle gå förrän vid 21 :D Blev en mysdag hemma då jag gjorde ALLT för att slippa plugga!!! :O Hjälpte mamma att rensa ogräs i trädgården och erbjöd mig till och med handtvätta bilarna xD haha Sen till slut var det äntligen dax att ta tåget över till Danmark för att sen flyga över till Schweiz :D Och såklart pissregnar det när jag kommer fram, och i det regnet får jag gå från flygplatsen hem :( Sängen direkt och dagen efter börja allvaret igen! ;)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu